Konkord: slediti san
Legendaran i prestižan, Konkord je jedini komercijalni avion koji je probio zvučni zid. Suočavanje s tim izuzetnim izazovom predstavljalo je vrhunac jednog od najvećih vazduhoplovnih programa 20. veka i zauvek promenilo moderno vazduhoplovstvo.
Nakon Drugog svetskog rata taj san delovao je nedostižno. Kako tehnologiju lovačkih aviona prilagoditi luksuznom komercijalnom letu? Drugim rečima: kako udobno prevesti 100 putnika brzinom većom od 2.000 km/h na visini od 18.000 metara? U trci za izgradnju nadzvučnog aviona francusko-britanski savez — evropski ekvivalent američkog programa Apolo — pretekao je Sjedinjene Američke Države i SSSR.
To su postigli tako što su gotovo sve osmislili iznova. Neogotičko krilo, četiri turbomlazna motora sa dodatnim sagorevanjem, legure otporne na toplotu i futuristički dizajn kabine omogućili su ovom izuzetnom avionu da između Pariza i Njujorka leti za svega tri sata i 30 minuta, brzinom većom od Mach 2 — što je i danas rekord među putničkim avionima.
Inovacije Konkorda dovele su do tehnoloških iskoraka koji su danas prisutni na svim modernim avionima: autopilot, potpuno električne i analogne kontrole leta, kao i protivklizni kočioni sistem sa karbonskim diskovima.
Ali Konkord je bio i avion preterivanja: tokom zaglušujućeg poletanja od 199 decibela trošio je gotovo 450 litara goriva u minuti, a proizvodio je i zvučni udar zbog kojeg mu je bilo zabranjeno letenje iznad naseljenih područja. Zahtevao je pet puta više održavanja od konvencionalnih aviona i bio je najskuplji civilni vazduhoplovni program svog vremena. Naftna kriza sedamdesetih godina učinila ga je komercijalnim neuspehom.
Dana 26. novembra 2003. Konkord je obavio svoj poslednji let, čime je završena njegova smela avantura. Kraj je nagovešten tri godine ranije, kada se let 4590 srušio dva minuta nakon poletanja u Parizu, usmrtivši svih 109 putnika i članova posade.
Danas, kroz intervjue sa bivšim pilotima, inženjerima i stručnjacima, vrhunski arhivski materijal i originalne, do sada neviđene 3D rekonstrukcije, ponovo oživljavamo glamur i gorko-slatku sudbinu Konkorda.

